دسته‌بندی نشده

نحوه نگهداری و تمیز کردن مبل چرم

برای این که مبل چرمی خود را تمیز کنید، روش‌های مختلفی را می‌توانید به کار بگیرید. بسته به نوع آلودگی و میزان آن باید از روش‌های مختلف استفاده کنید. مبل چرم یک دارایی زیبا و لوکس محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید مطمئن شوید که به همین شکل باقی می‌ماند، باید بدانید که ‏بهترین شیوه برای تمیز کردن مبل چرم چیست

پاک کردن لکه چربی از روی مبل چرم

چربی‌ها بیشترین تاثیر را روی کثیفی محیط اطراف دارند. محلول‌هایی طبیعی و در دسترس را می‌توانید برای تمیزی مبلمان چرم به کار بگیرید.

  • یک فنجان سرکه را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید
  • و با یک پارچه تمیز مبلمان را با آن پاک کنید.
  • این محلول باعث می شود تا مبلمان‌تان از چربی تمیز شده و سالم بماند.

یا میتوانید

  • کمی جوش‌ شیرین روی لکه بریزید.
  • اجازه دهید جوش‌ شیرین به مدت چند ساعت بر روی لکه باقی بماند تا چربی را به‌طور کامل جذب کند.
  • بقایای لکه را با یک پارچه نرم پاک کنید.
  • پارچه را خیس کرده و بچلانید تا تنها رطوبت مختصری در آن باقی بماند. سپس شروع به تمیز کردن مبل چرم کرده و لکه را به طور کامل از بین ببرید.​

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل چرم

  • یک گلوله پنبه را به الکل مالشی آغشته کنید.
  • به آرامی لکه جوهر را با پنبه مالش دهید تا جوهر از سطح چرم جدا شده و به پنبه منتقل شود.
  • گلوله پنبه را عوض کرده و با استفاده از الکل بیشتر، این فرایند را تکرار کنید. ​
  • محل لکه را با یک پارچه نرم خشک کنید.

نگهداری مبل چرم

رعایت اصول نگهداری مبل چرم طبیعی و به‌طور کلی نگهداری مبل چرم نه تنها دوام مبلمان شما را بالا می‌برد، بلکه زیبایی آن را نیز افزایش خواهد داد. مهمترین نکات نگهداری مبلمان را در ادامه می‌بینید:

  1. به‌طور مرتب گوشه‌های مبل و زیر کوسن‌ها را به‌آرامی جاروبرقی بکشید. گرد و غبار روی مبل را نیز با یک دستمال نخی خشک یا یک حوله تمیز پاک کنید. برای شستن کوسن مبل هم همین کار را انجام دهید علاوه بر آن کوسن‌ها را نیز هر چند مدت یکبار برگردانید تا روی آنها چروک نیفتد و به جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم کمک شود.
  2. یکی از اصول نگهداری مبل چرم ، قرار گرفتن مبل به دور از تابش مستقیم خورشید و یا حرارت بخاری و شومینه می باشد . گرما و حرارت دشمنان مواد چرمی اند.
  3. برای نگهداری مبل چرم به نحوی موثر، هر زمان که نوشیدنی یا ماده‌ای خوراکی روی مبل چرم ریخت، سریعا آن را (بدون بیشتر پخش کردن) پاک کنید تا چیزی به داخل مبل نفوذ نکرده و کارتان در مراحل بعدی ساده‌ترشود.
  4. یادتان باشد که رطوبت و (خیسی) دشمن مبل چرم است . نگهداری مبل چرم و تمیز کردن آنها را فقط از طریق مواد شوینده مخصوص چرم انجام دهید . استفاده از هرگونه محلول های ضد چربی چند منظوره ، سفیدکننده ها ، شوینده های عادی و غیره فقط به مبلمان چرم شما آسیب می زنند.
  5. برای براق کردن مبل چرم از واکس چرم که در بازار موجود می باشد ، بهتر است استفاده کنید
  6.  از آب وصابون برای تمیز کردن مبل چرم استفاده نکنید . خاصیت قلیایی صابون ها به مرور باعث آسیب های جدی و بوجود آمدن ترک بر روی مبل خواهد شد
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *